Monografija skirta edukologijos mokslininkams, studentams, švietimo politikams ir reformatoriams, pedagogams ir kitiems, besidomintiems bendrojo lavinimo mokyklos veiklos tobulinimu. Pateikiama alternatyvios mokyklos samprata, kriterijai, jaunimo mokyklos kaip alternatyvios tradicinei bendrojo lavinimo mokyklai linkmės ir slinktys, pateikiami autorės kartu su kolegomis sukurti modeliai, skirti mokyklos veiklos tobulinimui.Taip pat pateikiamas autentiškas Projekcinės pedagogikos modelis. Knygoje pateikti empiriniai tyrimai ir teorinės įžvalgos sudaro prielaidas alternatyvios mokyklos modeliavimui ir atveria slėpinį, kodėl iki šiol nedominuoja Lietuvoje laisvojo ugdymo paradigma, kurios jau orientyras buvo Lietuvos švietimo koncepcijoje(1992) ir LR Švietimo įstatyme(1991). Monografijoje brėžiami galimi mokyklos kaitos, jos veiklos tobulinimo scenarijai. 
Prekinis ženklas: Vilniaus universiteto leidykla